Contentstrategie

Steeds meer potentiële klanten gaan eerst online op zoek naar informatie alvorens over te gaan tot aanschaf van het product of dienst. Hierdoor is de rol van de producent drastisch veranderd. Hij moet er tegenwoordig voor zorgen de (potentiële) klanten te voorzien van informatieve en waardevolle content die de behoeftes en verlangens van kopers adresseert. Als hij de klant tijdens de ‘online window shopping fase’ voorziet van de juiste informatie om zijn of haar keuze te bepalen maakt hij ook een grote kans dat de consument het product of dienst vervolgens bij hem koopt.

Hoogwaardige content

Hier ligt een belangrijke rol voor contentmarketeers omdat de cruciale rol van marketing in het eerste gedeelte van het verkooptraject hen verplicht continu hoogwaardige content te produceren. Deze content zorgt namelijk voor meer verkeer naar de website, meer leads en uiteindelijk dus meer omzet.

Klinkt logisch maar in veel bedrijven zitten marketeers met de handen in hun haren. Hoe zorgen ze voor een consistente productie van hoogwaardige content die ook nog eens zorgt voor toenemende conversie?

Koppelen

Dat is eigenlijk heel eenvoudig: door de processen goed te stroomlijnen en één team te formeren dat de nieuwe, onderling goed afgestemde initiatieven uitvoert.

Ga allereerst op zoek naar de gaten in de contentproductie en koppel de diverse teams (silo’s) die content produceren aan elkaar. Voorzie ze van een heldere contentstrategie zodat ze weten wat er van ze gevraagd wordt.

Deze aanpak zorgt voor een coherente content output waardoor u helder en eenduidig communiceert met uw (potentiële) klanten.

Aanpak

  1. We helpen u een consistente contentstrategie op te stellen die is afgestemd op de doelstellingen van uw bedrijf
  2. Met behulp van een content inventory (kwantitatief) en content audit (kwalitatief) checken we welke waardevolle content er al is – vaak meer dan u denkt – en wat er nog geproduceerd moet worden
  3. We coördineren contentdistributie tussen afdelingen en over de diverse fases van de sales funnel
  4. Indien gewenst kunnen we daarna ook de content produceren

Onze jarenlange ervaring met het opstellen van contentstrategieën en -processen en het vervolgens produceren van content voor bedrijven geeft ons de kennis en ervaring om uw bedrijf te voorzien van een contentmarketingplan dat zorgt voor een continue productie van hoogwaardige content die direct zorgt voor meer klanttevredenheid. Dit resulteert vanzelfsprekend in meer conversie en retentie. En daar is het uiteindelijk allemaal om te doen.

Meer weten? Neem contact op met Eric Verweij